موسسه رسم زندگی بهتر

رسم زندگی بهتر

رسم زندگی | رسانه خانواده

موسسه رسم زندگی بهتر

محصولات و تولیدات رسانه ای و پژوهشی در موضوع خانواده

مهر| دیوارنگاره‌هایی باپیام مقاومت دربوشهر

 

مهر| دیوارنگاره‌هایی باپیام مقاومت دربوشهر

دیوارنگاره‌هایی باپیام مقاومت دربوشهر/ رشادت ریشه در خانواده دارد

بوشهر- همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، دیوارنگاره‌هایی با پیام رشادت و مقاومت و نقش خانواده در این حرکت در بوشهر نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تاریخ، بوشهری‌ها را در عین آرامش مردمانی دلاور معرفی کرده است. حتی گاهی این خصلت آنان سوژه فیلم‌های سینمایی نیز شده است.

در فیلم ارتفاع پست، حاتمی کیا از زبان خلبان بوشهری‌ها را اینگونه معرفی می‌کند: به موقع آرام و صلح دوست هستند. اما زمانیکه دشمن به خاکشان حمله می‌کند این مردم ثابت کرده‌اند که مثل شیر می‌جنگند. درست مثل لطافت آب‌های خلیج فارس و کوه‌های خشک زاگرس. این مردم همیشه در تاریخ قهرمان بوده‌اند و قهرمان خواهند بود.

این دلاوری که در تاریخ مردم بوشهر سابقه داشته، این بار در آستانه سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری سوژه جوانان هنرمند بوشهری شده است.

جدیدترین دیوارنگاره این گروه با تصویر سازی قهرمانان شاخص مبارزه با استعمار استان بوشهری در یک خط زمان و اشاره به نقش برجسته زنان و خانواده در کنار رشادت این قهرمانان، توسط هنرمندان این گروه هنری طراحی و در نقاط مختلف استان بویژه بندر بوشهر با همکاری شورای اسلامی این شهر اکران می‌شود.

استفاده از ابزار هنر

سخنگوی شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در تلاش هستیم با رویکردی جدید از ظرفیت گروه‌های فرهنگی و هنری بومی بهره مند شویم و در راستای حمایت از این عزیزان بیش از گذشته تلاش کنیم.

ایمان زندی نیا بیان کرد: بسیاری از مفاهیم را می‌توان با زبان هنر انتقال داد و مدیریت شهری در تلاش است با استفاده از ظرفیت هنرمندان در بازآفرینی ارزش‌های اصیل و بومی شهر گام بردارد.

دیوارنگاره‌هایی باپیام مقاومت دربوشهر/ رشادت ریشه در خانواده دارد

دیوارنگاره‌هایی پر از پیام

احسان طوسی از هنرمندان بوشهر و مدیر گروه هنری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: با توجه به ایام فعلی یعنی ماه محرم و صفر و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که بیانگر قیام علیه جور و ستم و ایستادگی مقابل ظلم بود و این ایام که مصادف شده بود با شهادت شهید رئیسعلی دلواری و هفته مبارزه با استعمار، بر آن شدیم تا با قرابت این مناسبت‌ها که مرتبط با بوم استان نیز بود تولید اثر داشته باشیم.

وی این اثر را متشکل از پیام‌های مختلفی می‌داند و اظهار داشت: شاید نام بردن وذکر یک پیام واحد اجحاف در حق تمامی ویژگی‌ها و پیام‌های نهفته شده در دل آن باشد. اما در کنار پیام‌های مبارزه با ظلم و ستم، ایستادگی مقابل ظالمان زمانه آنچه شاید مهم‌تر باشد و قطعاً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد همراهی همسران شهدا با آنان است. به طور خلاصه آن‌کس که همسری نیکو داشته باشد که او را در امور دنیا و آخرت یاری کند عاقبت به خیر و پیروز است.

طوسی این دیوارنگاره را حاوی داستانی مصادف با مناسبت این روزها دانست و بیان داشت: ایام تولید اثر مصادف با شهادت شهید رئیسعلی دلواری است. رئیسعلی نماد ملی مبارزه با استعمار انگلیس برای همه مردم به‌ویژه مردم استان بوشهر است. شهیدی که همزمان با ورود انگلیسی‌ها به بوشهر، با جمع کردن مجاهدان و مردان جنگی، به تاسی از مولای خود حضرت اباعبدالله که روزگاری بر منابر منتسب به این امام همام درس آزادگی و زیر بار ظلم و جور نرفتن را آموخته بود، مقابل اشغالگران قد علم کرد و همچون نخل‌های سرسبزی که استوار ایستاده‌اند، ایستادگی کرد و تا پای جان، دشمن را عقب راند.

این جوان هنرمند افزود: بعدها داستان مجاهدت رئیسعلی در داستان‌های مادران بر بستر طفلان گوش به گوش چرخید تا از آن مجاهدانی همچون نادر مهدوی و شهید احمدی جوان سربرآورند و انگار رئیسعلی از نو متولد شده باشد. اما این بار رئیسعلی، نادر مهدوی است و انگلیس، آمریکاست و هدف یکسان است. ایستادگی مقابل ظلم و جور زمان و عقب راندن دشمن از آب و خاک این مرز و بوم. پس از آن شهید احمدی جوان رشد کرد و با داستان زندگی رئیسعلی و نادر بزرگ شد تا اینکه برای حفظ کیان و مام وطن، این بار بجای آمریکا و انگلیس، با دست نشانده ی آنان در منطقه یعنی داعش باید مقابله می‌کرد تا مبادا چشم هرزه ای چپ به این وطن نگاه کند و این راه ادامه دارد و این مرز و بوم و خطه قهرمان خیز، پهلوانانی را در خود پرورش خواهد داد تا در روز معین، برای حفظ این خاک مقدس، جانفشانی کنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 4 عصر از طریق شماره تماس های زیر استفاده نمایید.